juzzanonline

Alla inlägg under maj 2017

Av juzzanonline - 6 maj 2017 07:46

Jag hade visst i ett svagt ögonblick lovat att ge min berättelse om torsdagens "kvällsövningar" på Hallstahammars BK, men bättre sent än aldrig, fast lite tidigare på dygnet då   kommer här min tolkning ..


Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja, för så länge sen är det som jag sas fick access till min egen blogg, och det har väl kanske mest berott på att matte varit sjuk till och från i omgångar sen i vintras, så nån kontinuerlig träning har det ju då inte blivit varken för henne eller mej ... även om vi iofs tränar på olika saker, hon ochjag.


Men som sagt, rätt vad det är händer det saker ...   


Trodde inte mina öron när matte häromdan talade om att "vi" eventuellt skulle åka till Hallstahammars BK för att "vi" var anmälda till årets nymodighet i lydnadssammanhang, nämligen nåt som kallas för Startklass ..

Ja, som ni nog fattar så hade matte anmält "oss" utan att fråga mej .. vilket matte då skyller på att hon inte visste om det alls skulle vara nån idé att åka ... eftersom jag tydligen inte alls är så "följsam" som matte hade hoppats på 


Jamen ni hör ju, följsam ... typ leka Följa John eller nåt ?? Jag tar ju själv hellre täten än går i nån annans fotspår om man säger sååå ..   och där har vi lixom stått och stampat på samma fläck rätt länge ...   


Startklass låter ju iofs lite skojsigt för jag är rätt startsnabb .. när det gäller att springa och/eller rejsa så där i största allmänhet :-) men si i den här startklassen handlar det inte alls om det jag trodde :-(


Hur som helst så packade vi alltså in oss i bilen och drog i väg till Hallstahammar i går kväll, och lite snopen blev jag allt när jag såg att vi var hela 16 st fyrbeningar som skulle prövas i inte alls vad jag hade trott utan sex konstiga delmoment : Följsamhet, Inkallning, Sitt under marsch, ( Man kan väl inte både sitta och marschera samtidigt ????? Min fundering ) Apportering, Fjärrdirigering åsså Hopp över hinder.

När man klarat av ( Eller klantat till det ... ) så får man tydligen nåt slags helhetsomdöme som grädde på moset :-)


Jag kan väl redan i förväg avslöja att allt som har att göra med springa, hoppa och apportering faktiskt är himla kul    med däremot sånt som har att göra med att man måste koncentrera sig och behöva anpassa sig efter sin tvåbening inte alls är av nåt intresse för min del iaf ...


Nu hade ju matte redan talat om att hon mest såg det här som en träningstävling för att checka av var "vi" stod nånstans ... och hennes förhoppningar om att jag skulle "sköta mej" var väl inte heller så där himla optimistiska, men samtidigt vet jag ju att matte faktiskt tycker att det är skoj med tävlingar, men jag hörde henne säga hon som inte brukar vara nervös för att det är tävling faktiskt var det ...  och det pga både min bristande följsamhet .. men även att jag ibland kan vara rätt impulsiv och då kan det ju lixom hända saker rätt snabbt .. saker som matte inte riktigt har räknat med ..


Hur det gick ??


Ja just ja ...


Ja, man ska väl inte frångå sina principer *host* så jag var inte särskilt följsam i går heller ... men springa kan jag ju som sagt så momentet efter ( alltså inkallningen ) gick ju bra, och nästa moment som då var "Sitt under marsch" var väl skapligt och apportering är som sagt oxå roligt, vilket precis om inkallningen gav en nia i betyg :-)


Sen återstod bara "fjärren" och det avslutande hoppet och själva hoppandet funkade oxå bra, fast då ställde jag visst till det igen .. för någon hade ställt en rolig pryl en bit ifrån och den hade ju tänkt hoppa fram till ...  Asch då, shit happened eller nåt .. för där rök väl nån till poäng som skulle ha varit bra att ha ... ifall totalen av mina "övningar" på planen skulle ha räckt till uppflyttnad ur startklassen ...


Jamen matte, du brukar ju själv säga att man får det man betalar för ... och hur mycket har vi tränat tävlingsmässigt inför startklassen ? Handen på hjärtat !?!


 


Äsch sa jag, jag får väl göra som jag brukar : Leva på hoppet ... och så här såg iaf det ut och ett rejält språng med mycket luft emellan kan man väl iaf säga det var, och inte för att jag förstod hur det gick till .. men tydligen hade poängen hamnat på "rätt sida" iaf om jag förstod saken rätt, för om och/eller när jag nästa gång ska få svänga mina lurviga så är det inte i Startklassen utan i Klass 1   


  

 Hej hopp !!!


// KnasFian   


    

PS Glömde : Matte har tydligen lagt några filmsekvenser på sin FB-sida ... men jag är ju inte betrodd att ha en egen sån ... Får inte ens ha ett eget Instagramkonto ..... DS     


 


PSS eller nåt : Glömde en till sak : På helhetsintrycket fick jag betyg 9   Så det så   


Ovido - Quiz & Flashcards