juzzanonline

Direktlänk till inlägg 5 september 2017

Med Hjulius till fjälls ..

Av juzzanonline - 5 september 2017 20:15

Nu har vi lyckligt och väl kommit hem från premiärturen med Hjulius ( Fyrhjuligt transportabelt litet "hus"  ) och den turen gick upp till mattes och husses gamla tassemarker i Storulvån.


Jag vet att matte lagt ut en del bilder på Fejan, men jag är ju av någon anledning inte betrodd att ha eget konto där ..

Nu är det så här oxå att min matte inte ids släpa med sig riktiga kameran ut på fjället, och bilderna hon lagt ut under tiden vi var där uppe har hon alltså använt sin lilla "nalle" till, medan riktiga bilder tog hon alltså bara första och sista dan vi var där ...


Den här tex när Hjulius skulle parkeras och matte säger till husse att han inte ska köra för nära dikesrenen .. för att  sekunden efter säga eller nästan hojta : Men kolla en riktig dikesren !!!

Vilken hon då även förevigade ...  Men vår "parkeringplats" var iaf rätt OK tyckte även jag !!


 

Jamen sen kom ju inte riktiga kameran fram förrän sista dagen vi var där uppe "bland bergen" för den dan skulle vi inte knalla ut på nån längre fjälltur utan bara hålla oss lite i närheten av själva fjällstationen Storulvån, så den dan blev det faktiskt ett par bilder till :-)


Under över alla under så fastnade även matte på en bild den dan ...   


 
Att jag dessutom nån gång under vistelsen däruppe skulle få använda min lilla näsa för att lokalisera en "doftgömma" var väl inte heller så svårt att räkna ut, och att det var plättlätt att i den rena luften känna var matte hade hittat ett som hon tyckte bra gömställe :-) var säkert inte heller så svåruträknat ... 

           Antagligen inte så svårt att räkna ut att jag måste mannekänga som BagLady/PackÅsna heller ..     


 


Men i bakgrunden på nästa bild syns visst något som kallas Sylmassiven och turen dit får tydligen bli vid nåt annat tillfälle ... vilket jag skulle gissa blir nästa sensommar, men liite mäktigt är det allt att se de fortfarande snötäckta topparna skymta i fjärran ...


 


Avslutningsvis stannade vi även till på vägen från Storulvån ner till Handöl, och då fick Hjulius förevigas med StorSnasen som bakgrund, och den fjälltoppen ( som är 1463 meter hög ) har visst matte och husse för en himla massa många år sen roat sig med att knalla upp på ..


Vi svängde även in till Snasahögarnas Fritidsby, där matte o husse för en massa många år sen hade haft ett hus.

( Förresten är tydligen StorSnasen tom högre än ÅreSkutan, som matte oxå klättrat upp på, fast det måste ju ha varit på stenåldern eller nåt    )


 


Hej hopp   


// KnasFian

// Knasfian

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av juzzanonline - 10 mars 2020 18:53


Länge sen matte och/eller jag skrivit nåt i min blogg överhuvudtaget .... men eftersom jag tränat inomhus i dag den 10 mars ( med bästaste Niina som dirigent i dag ) och kört igenom så gott som alla moment som ingår i Tvåan kan det ju vara bra att ha...

Av juzzanonline - 29 april 2019 19:15


Jamen lite så kan man nog beskriva vår debut i Lydnadstvåan ..   Eftersom mattes efternamn börjar på A så startade vi först på Skutskärs BK och matte hade nog redan innan tänkt lämna WO eftersom jag dagen före på genrepet  ( med Cix och matte Met...

Av juzzanonline - 15 oktober 2018 20:20


Nu har jag landat hemma, och jag måste nog säga att jag fortfarande inte rikigt fattat att jag efter ett år av trassel på mångahanda vis nu äntligen slipper den där sjuttons Lydnadsettan :-)   Jag kan inte ens minnas hur många "ettor" vi varit an...

Av juzzanonline - 13 mars 2018 15:36

I dag har jag tillsammans med Sheltie Spex och Borderterrier Loxie varit och svängt mina lurviga i Skojhallen med Niina Svartberg som "dirigent"   Som vanligt konstaterade matte efter dagens slut att omdömet om mej var ömsom vin och ömsom vatten ...

Av juzzanonline - 1 mars 2018 17:15

brukar matte variera mellan när det handlar om det som så vackert kallas NoseWork, men det är när det handlar om vanliga "gömmor",  fast när det gäller doftprov så är det ju definitivt golvläge som gäller, och då är "vi" lixom tillbaka på ruta ett ...

Ovido - Quiz & Flashcards