juzzanonline

Direktlänk till inlägg 18 september 2017

Protokoll mentalbeskrivning ....

Av juzzanonline - 18 september 2017 20:30

Så stod det överst på papperet som jag fick med mej efter lördagens MH på Ockelbo BK med Laila Lindgren som beskrivare.

I ett svagt ögonblick hade jag visst lovat att jag skulle berätta hur jag hade "skött mej"  eller ifall jag hade tyckt att det var läskigt eller såå     

Så det är väl lika bra att jag sas tar tag i den biten innan jag hunnit glömma bort hur det va *host*


Apropå den biten kan jag väl säga att första momentet heter KONTAKT.

Först fick jag ju bekanta mej med dagens TL ( Marie Larsson ) och när matte hade presenterat oss, så fick Marie ta över kopplet och knalla i väg en bit med mej för att se om jag alls ville följa med, och så skulle hon känna och klämmma lite på mej och det fick hon väl göra om hon nu ville det   

( Man skulle tydligen kolla om jag var villig att samarbeta och och vad jag tyckte om "hantering" )


   
   

När hälsningsproceduren och hanteringen var avklarad så var det dags för nästa "moment" som hette LEK 1

och då ville man tydligen kolla hur stor min leklust var, och och hur bra var jag på att gripa tag i en lattjolajbans pryl som i vart fall inte jag hade sett förut iaf ..

Leklust, gripande och dragkamp skulle det handla om och sånt gillar ju jag verkligen !!!!! 


Nästa moment skulle iaf handla om FÖRFÖLJANDE och GRIPANDE och på det finns det oxå en liten filmsnutt ( men av nån anledning så är inte bloggen och jag överens om uppladdningen   )

Hur som helst så skulle man springa och jaga ifatt och "gripa" ett litet "byte" inte bara en gång utan två  och inte mej emot som gillar att rejsa, men sen minsann skulle AKTIVITETen kollas ...


Alltså när jag var riktigt i gasen så blev det plötsligt soppatorsk hos både figgar och matte ... Mao jättetrist ...

Tänk er själva att i hela tre minuter så stannar lixom allting av och man själv ska kunna växla från att vara hur busig som helst till att bara typ softa ...  


Sen var det då dax för AVSTÅNDSLEKEN och eftersom "figgen" i det fallet stod säkert 50 meter bort så trodde ju jag att det handlade om budföring;  så när jag väl hade sprungit fram till "mottagaren" ( som iofs hade betett sig riktigt lustigt först men sen lockade med nån slags kamptrasa ) så rejsade jag tillbaka till matte och sen iväg igen bort till "figgen" så några ruscher fram och tillbaka blev det allt   


Därefter skulle det bli en ÖVERRASKNING och koll av hur jag skulle bete då oxå förstås, men så här såg det iaf ut när jag fick promenera fram och tillbaka förbi den där konstiga upphängda "saken" som matte kallade Dumpe ...

Alltså först ryckte tydligen nån i ett snöre så att hela schabraket for i backen ... och det klart att jag är ju inte  speciellt korkad ( inte på det viset iaf ... ) så först kastade jag mej undan, med sen tyckte matte att vi kunde väl kolla av vad det var för schabrak, så då gjorde "vi" det ... Kollade av och upptäckte att det var typ Fake News   


 


På den här bilden ville man se om jag sas släppt "intresset" för Schabraket, och ja det kan man väl säga att jag hade gjort, för det fanns inget speciellt intresse kvar, inte från min sida iaf mer än jag kunde säga hej inte till publiken men väl till den sk Dumpe !


Åh inte var " Beskrivningen" över för det, utan då skulle det bli LJUD och skrammel och jag hörde att man sa att jag "gick fram till skramlet utan hjälp" , och att jag varken hade nån tempoförändring eller gjorde nån undanmanöver, så det var tydligen bra   


 


SPÖKEN  mitt på ljusa dan !?!?

Men sen minsann så började ju undra om jag såg i syne eller .. varför det spökade mitt på ljusa dan ...

Först smyger ett spöke in på "scenen" och när jag som bäst försökte mej på att skrämmas lite tillbaka ...  ( Näe, det hjälpte inte med att säga BU till det spöket iaf ) Jamen då kommer det in ett till spöke .. fast från andra hållet lixom ...


 


Jag försökte ju iaf att "tala om" för de båda spökena att dom kunde dra nåt gammalt över sig och gå hem, men dom ville inte lyssna på nåt av sina öron 

Till slut stannade dom iaf inte så långt ifrån mej, och för säkerhets skull så sa jag åt matte att hon kunde följa med och avvistera de bägge "figurerna" ..


( Att även matte ser ut som ett spöke under det momentet berodde tydligen på att det vimlade av mygg !! )


 


Jamen snacka om att kännas sig lurad !!!

Det var ju bara två jättetrevliga tjejer som hade klätt ut sig, trots att det nu var länge sen Tjugondag Knut när man kan förvänta sig vilka tokigheter som helstjust  när det gäller förklädnad.


 

LEK 2 Som avslutning fick jag iaf återigen leka och busa med bästaste TL Marie Larsson, och jag hade precis lika kul som när vi påbörjade den sk Mentalbeskrivningen, så nu är det ikryssat i rutan för Känd mental status.


Hej hopp   

// KnasFian aka Juzzan



PS Matte tyckte att det var onödigt att ta upp tid med skott, eftersom jag testats för det redan innan och inte har några problem med skott heller, ifall det är nån som funderar över varför "vi" avstod    och ja just det jag : Matte pratade även om det skulle komma ut nån spindel på nätet ... och visst vet jag vad spindelnät är, men spindlar på nätet är väl nått nytt påfund kan jag tänka, men jag har iofs letat utan att hitta nån ... än iaf .. Däremot vet jag att det finns ett protokoll med en massa siffror på DS



PSSS eller nåt :-)


Nu kan ni kika på den däringa konstiga spindeln som jag skrev om :-)


    









    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av juzzanonline - 10 mars 2020 18:53


Länge sen matte och/eller jag skrivit nåt i min blogg överhuvudtaget .... men eftersom jag tränat inomhus i dag den 10 mars ( med bästaste Niina som dirigent i dag ) och kört igenom så gott som alla moment som ingår i Tvåan kan det ju vara bra att ha...

Av juzzanonline - 29 april 2019 19:15


Jamen lite så kan man nog beskriva vår debut i Lydnadstvåan ..   Eftersom mattes efternamn börjar på A så startade vi först på Skutskärs BK och matte hade nog redan innan tänkt lämna WO eftersom jag dagen före på genrepet  ( med Cix och matte Met...

Av juzzanonline - 15 oktober 2018 20:20


Nu har jag landat hemma, och jag måste nog säga att jag fortfarande inte rikigt fattat att jag efter ett år av trassel på mångahanda vis nu äntligen slipper den där sjuttons Lydnadsettan :-)   Jag kan inte ens minnas hur många "ettor" vi varit an...

Av juzzanonline - 13 mars 2018 15:36

I dag har jag tillsammans med Sheltie Spex och Borderterrier Loxie varit och svängt mina lurviga i Skojhallen med Niina Svartberg som "dirigent"   Som vanligt konstaterade matte efter dagens slut att omdömet om mej var ömsom vin och ömsom vatten ...

Av juzzanonline - 1 mars 2018 17:15

brukar matte variera mellan när det handlar om det som så vackert kallas NoseWork, men det är när det handlar om vanliga "gömmor",  fast när det gäller doftprov så är det ju definitivt golvläge som gäller, och då är "vi" lixom tillbaka på ruta ett ...

Ovido - Quiz & Flashcards