juzzanonline

Alla inlägg under oktober 2017

Av juzzanonline - 27 oktober 2017 14:15

Det verkar inte som om jag får nåt tredje försök i lydnadsettan i år, och då är det ju förstås klart att det svider extra mycket när det bara fattades en ynka halv poäng till uppflyttning den gången som TL fick lov att flytta på ronderingskonen för att hon ställt den tokigt i förhållande till rutan   
 
Vi missade ju hela 9 poäng pga matte inte ville skicka mej förrän hon var säker på att jag tittade på just den konen och inte på de två stora "vägkonerna" som oxå fanns på planen ...
 
Jaja, shit happened men det innebär att nu har "vi" börjat kika lite mer på de moment som tillkommer i lydnadstvåan ... ( För nån gång borde jag väl ändå ta mej ur ettan    )
 
Så i vilket fall har jag kollat nu på reglerna, och fria följet kommer såklart att bli lite svårare, och  istället för två separata Z-moment blir det nu ett moment med två skiften, och då kan jag garanterat blanda ihop ställande med sättande och/eller läggande    )
 
Inkallning med ställande är iaf inget nytt !
( Jag brukar få alternera mellan ställande, sättande eller läggande ibland :-) och det brukar gå rätt hyfsat )
 
Rutskicket blir visserligen både längre och med inkallning, men det ska nog oxå funka ...
 
Vittringsapportering ska inte heller behöva bli nåt större problem tror jag ;-)
 
Men Fjärrdirigering lär "vi" få klura på, eftersom jag fortfarande har två olika modeller för vilket benpar jag ska "låsa" .. så  där får hon nåt att bita i matten !!
 
Hopp över hinder och apportering av metallföremål är ju heller inget nytt för en sån som jag som ju ofta lever på hoppet   
 
MEN ... Nåt som matte inte hade räknat med skulle bli nåt större problem var ju apporteringsdirigering *host* eftersom jag i samband med fältmässig apportering både kan skickas rakt ut på linjetag, stoppas med pipa och dirigeras om åt olika håll, så hade nog matte helt kallt räknat med att det skulle gå lika plättlätt med apporteringsdirigering på en lydnadsplan ...
 
Kan väl säga att den planen sprack så det bara visslade om det i går när kompisen Ztella och jag tränade lite om man så säger blandad kompott i Knivstahallen :-)
 
Ja, alltså Ztella tränade rallylydnad, och beträffande dom övningarna så fick jag bara träna på att inte använda skyltarna som target ... utan att bara bortse från att det fanns en massa prylar på planen ... och dom prylarna skulle jag låta bli ...
 
Men för att återgå till apporteringsdirigeringen, så var det tji lögn för matte att få mej att inte kasta mej mot den vänstra apportern som lagts ut senast, utan lyssna på matte och titta på hennes handtecken ....
 
Skulle tro att matte redan börjat kolla i almanackan efter en tid hos frissan :-)
 
Hej hopp !!
 // KnasFian   
 
 
 
 
 PS Förresten så behöver jag oxå gå till Frissan, fast inte för att tona "lockarna" då utan se lite mer städad ut :-) DS

Ovido - Quiz & Flashcards