juzzanonline

Direktlänk till inlägg 8 februari 2018

Oj va länge sen .....

Av juzzanonline - 8 februari 2018 13:30

 
som jag skrev nåt i min blogg :-(
 
I dag har jag iaf för första gången på nästan tre månader fått "svänga mina lurviga" på en lydnadsplan ( Eller i en hall då ... ) och som vanligt påstår matte att det var ömsom vin och ömsom vatten ...
Åh jag fattar iofs fortfarande inte riktigt vad hon menar det då *harkl*
  
Men om vi tar moment för moment så har fria följet iaf börjat likna ett  fritt följ påstår matte :-)
 
Men då hade istället ställande under gång fallit bort :-( Jamen försökte jag säga då, nu när jag försöker hålla en position ska du väl inte störa ut mej med ett ställande .... Knäppa matte !!!
 
Matte blev lite sur och påstod att ställande under gång är ett moment för sig ...
 
Jamen du använder ju samma fotkommande och nu får du bestämma dig svarade jag, så nu får nog matte klia sig i huvudet igen ... !!
 
Sen var det inkallning, och när TL ( Ztellas matte ) sa lägg ner hunden så tyckte jag att jag var väldigt duktig som gjorde ett himla snyggt nerläggande ...
 
Jamen då fick jag inget beröm för det heller, för jag skulle ju såklart ha inväntat att matte skulle säga att jag skulle lägga mej ner ..
 
Läggande under gång hoppade "vi" över den här gången ... tror inte att matte vågade chansa att jag skulle säga samma som på ställandet ... nämligen är det fritt följ eller är det fritt följ ???
 
Rutskicket däremot var visst klockrent ... och vad jag förstod på matte var det samma som att jag hade skött mej bra :-)
 
Sen var det apportering, och det gick oxå himla bra = Bra tempo ut, bra gripande, bra tempo och ingång :-)
Däremot kliade det lite i tänderna, så tendens till ett omtag efter ingång, men jag hejdade mej ...
 
Fjärren var väl heller inget att bråka om :-) möjligen var första uppsättandet en anings aning  långsammare än övriga skiften, men då är hon riktigt petig matten :-(
Snygg avslutning och uppsitt när matte ställde upp vid sidan var det dessutom oxå :-)
 
Hopp över hinder är så löjligt lätt i ettan ( dessutom samma som i startklassen ... ) så där fick det bli hopp - apport istället och det gick oxå bra :-)
 
Jamen då återstod ju bara mitt favvomoment : Rondering !!
 
Nu var matten dessutom lite elak, för jag fick även i dag springa mellan en massa rallyskyltar ( som Ztella tränat på ) men det spelade ingen roll, utan riktigt snygg avslutning sa matte, och sen var det bara att springa till min "plats" och få mumsa på en massa riktigt gott godis
 
// KnasFian
 
 
 
   
 
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av juzzanonline - 10 mars 2020 18:53


Länge sen matte och/eller jag skrivit nåt i min blogg överhuvudtaget .... men eftersom jag tränat inomhus i dag den 10 mars ( med bästaste Niina som dirigent i dag ) och kört igenom så gott som alla moment som ingår i Tvåan kan det ju vara bra att ha...

Av juzzanonline - 29 april 2019 19:15


Jamen lite så kan man nog beskriva vår debut i Lydnadstvåan ..   Eftersom mattes efternamn börjar på A så startade vi först på Skutskärs BK och matte hade nog redan innan tänkt lämna WO eftersom jag dagen före på genrepet  ( med Cix och matte Met...

Av juzzanonline - 15 oktober 2018 20:20


Nu har jag landat hemma, och jag måste nog säga att jag fortfarande inte rikigt fattat att jag efter ett år av trassel på mångahanda vis nu äntligen slipper den där sjuttons Lydnadsettan :-)   Jag kan inte ens minnas hur många "ettor" vi varit an...

Av juzzanonline - 13 mars 2018 15:36

I dag har jag tillsammans med Sheltie Spex och Borderterrier Loxie varit och svängt mina lurviga i Skojhallen med Niina Svartberg som "dirigent"   Som vanligt konstaterade matte efter dagens slut att omdömet om mej var ömsom vin och ömsom vatten ...

Av juzzanonline - 1 mars 2018 17:15

brukar matte variera mellan när det handlar om det som så vackert kallas NoseWork, men det är när det handlar om vanliga "gömmor",  fast när det gäller doftprov så är det ju definitivt golvläge som gäller, och då är "vi" lixom tillbaka på ruta ett ...

Ovido - Quiz & Flashcards