juzzanonline

Alla inlägg den 13 februari 2018

Av juzzanonline - 13 februari 2018 14:14

I dag har Spex ( En sheltiepolare  ) och jag tränat i Skojhallen inför eventuell start i Lydnadsettan !


Eventuellt står för att det  beror nog på att jag fortfarande ( iaf enligt matte ) är hyfsat bra på allt som har att göra med springa, hoppa och apportera    medan det mesta som har att göra med fokus och "fotgående" är rätt så trist ..

Förutom fjärren, för den kan jag faktiskt göra snudd 10-mässigt och det bjöd jag på i dag !!


 Men, men det är ju hela 12 dar till den där tävlingen ...   


I dag blev det däremot varken ställande eller läggande under gång ( Ställande är obligatoriskt, och det kommer efter fria följet, men man kan visst välja om det ska vara sättande eller läggande, som kommer efter inkallningen, men matte har valt läggande eftersom det kan vara svårt för en virrpanna som jag att höra skillnad på sitt och stå ... ) och det vet jag att matte tycker att det hade räckt med ett skifte i klass 1

( Hon tycker att det hade varit mera logiskt med ett skifte i ettan, för att sen ha två skiften i tvåan eftersom det redan sen tidigare är tre skiften i trean ..   )


Men istället så fick jag träna på de olika skiftena framför matte när hon backade ( Annars är det ju jag som får backa ibland i samband med fotgåendet ) och då var jag ju tvungen att lyssna ... vilket om jag ska vara helt ärlig inte heller är min bästa sida *harkl* men jag skärpte mej så det gick rätt så bra ändå ! 


Men inkallning, rutskick, apportering, hopp över hinder och rondering utförde jag iaf så att matte blev nöjd   !!



Hej hopp !!

// KnasFian   


 

Ovido - Quiz & Flashcards