juzzanonline

Alla inlägg den 1 mars 2018

Av juzzanonline - 1 mars 2018 17:15

brukar matte variera mellan när det handlar om det som så vackert kallas NoseWork, men det är när det handlar om vanliga "gömmor",  fast när det gäller doftprov så är det ju definitivt golvläge som gäller, och då är "vi" lixom tillbaka på ruta ett .. *harkl*
 
 
Matte och jag har alltså länge haft lite olika uppfattning om hur man ska "hantera kartonger" :-) men jag menar om jag ena gången får en kartong som hon lagt nåt gott i och jag får slita och riva för att komma åt det gottiga inuti ..
 
Hur kan hon då tro att jag nästa gång bara ska nosa på kartonger med nån "doft" utan att försöka göra slarvsylta av desamma !? Jag bara undrar   
 
Jaja, det var tydligen ren tur att jag inte massakrerade kartongen med Eucalyptus när jag grejade det doftprovet för snart 1 1/2 år sedan :-)
 
Nu har matte iaf tydligen fått för sig att vi ska göra ett nytt försök med de återstående dofterna och det är som sagt inte dofterna i sig som är problemet !!!
 
Så nu har "vi" mjukstartat med att INTE ha kartongerna i en rad på golvet (  matte lägger kartongerna lite högre upp  så att jag inte snabbt som attan ska kunna "attackera" dom )  och i dag hade matte även hör och häpna lagt i en ny droppe lavendel i en av kartongerna, så den var ju plättlätt att nosa rätt på i morse efter morgonprommisen :-)
 
Sen slängde matte tydligen ut den kartongen på cykeln som stod i carporten ... för att hon sen skulle lägga kartongen ute i garaget var det tänkt  ... vilket hon sen tydligen glömde bort att göra ..
 
Typ 5 timmar senare när vi kom hem efter en rejäl prommis, så fick matte för sig att kolla om jag utan några som helst andra förberedelser än att fråga ifall jag hade lust att "nosa" lite skulle fixa att "hitta doften"   !?
 
Jaa, sa jag och började sniffa runt bilen, men där fick jag ju inte napp så då dröjde det inte alls länge innan jag upptäckte att vid cykeln nånstans skulle det nog bli bingo    
 
Hej hopp !!
 
// KnasFian   
 
PS Fick mycket beröm och gott godis som betalning för utfört uppdrag   DS
 
 
 
 
PSS eller nåt ...
 
Matte var dessutom lite sen med löningen så för säkerhets skull hoppade jag upp även och puttade på kartongen uppifrån :-)
 
    
 

Ovido - Quiz & Flashcards