juzzanonline

Alla inlägg den 15 oktober 2018

Av juzzanonline - 15 oktober 2018 20:20

Nu har jag landat hemma, och jag måste nog säga att jag fortfarande inte rikigt fattat att jag efter ett år av trassel på mångahanda vis nu äntligen slipper den där sjuttons Lydnadsettan :-)


Jag kan inte ens minnas hur många "ettor" vi varit anmälda till men som matte har måst stryka pga det ena eller det andra som jag råkat ut för ( Ex UVI, Analsäcksinflammationer och sen i somras även öroninflammationer :-( ) så den här gången hade matte inte ens berättat för mej att hon hade anmält "oss" till Järvsö BK i helgen, utan bara att "vi" skulle ta en sista helgtripp med Hjulius innan han ska ställas av ( eller in ) för vintern ...


Antagligen skulle jag ha fått lite högre poäng om inte matte hade envisats med att ge nåt dk ibland ... men matte påstår att det nog skulle vara bättre att "sejfa" och att hon skulle vara supernöjd ifall vi så hade bara en halv poäng över de nödvändiga 256 ... eftersom det just var en halv poäng som fattades då för ett år sen på Danderyds BK ...


Jaja, om vi nu tar det moment för moment, så mina sämsta poäng fick jag på fria följet och läggande under gång ...  ( 7 på fria följet med kommentar DK och pratar ....  ja matte, alltså ... åsså "släppte" jag visst lite i språngmarschen ... ) och det moment där man kan välja sättande eller läggande under marsch valde matte att jag skulle lägga mej, trots att "vi" aldrig tränat läggande i samband med fria följet eftersom matte tror att jag skulle röra ihop ställande och läggande ...  Jamen OK då, ibland kan det visst bli lite av modell : Jag hör vad hon säger men jag vet vad hon menar *harkl* .. Hur som helst fick jag 7,5 i betyg med bl kommentar: Matte gör en halvhalt  ...  *host*

Ställande under marsch fick jag 8,5 på och där hade jag tydligen "släppt" lite under transporten ... Jamen vadå, transport är väl ändå inte samma som fritt följ, eller !?!?


Ja just ja, jag fick 8,5 på fjärren oxå och det vet jag att matte blev lite sur över .. ( På mej alltså, för den kan jag göra 10-mässig ...  men jag skyllde på att det var slut i förrådet av 10:or till just det momentet ...  Fast matte köpte inte det, utan blev nog lite sur på mej för den missade tian tror jag :-(


Så här såg iaf fjärren ut :


 

Apportering gav en nia med kommentaren: Snett avslut



 

Åsså hade jag en tia på Inkallning,


 

åh en tia på Skicket till rutan,



 

Sändande runt en kon,



 

samt sittande i grupp :-) fast det finns det inge film på för husse kunde inte stå så att han kunde filma utan att störa oss i vår lilla grupp :-)



Men totalen blev iaf  ( trots alla DK:n ... ) faktiskt Ett förstapris på hela 284 poäng, så om inte matte är nöjd nu så vet inte jag :-)


Hon ( matten alltså ) har redan ringt och bokat av vår start på Knivsta BK om tre veckor, och inte behövde hon anmäla till Märsta-Sigtuna BK helgen efter som hon oxå hade haft som reserv, för nu kan "vi" ägna oss helhjärtat åt att träna inför klass Två i fortsättningen :-)


Men jag måste då avsluta med att säga att Järvsö BK ( där matte aldrig tävlat förut ) var en supertrevlig klubb att komma till, så dit kommer vi säkert att åka flera gånger !!!


Hej hopp !!


// KnasFian som nu tydligen iaf på försök ska kallas för Funny :-)  

( Jaja, FunnyGirl eller KnasFian är väl egentligen same same, eller ;-) )



PS Jag glömde ju att jag både fick en fin rosefett och en "buckla" eftersom vi stod överst på pallen, men nu var det ju inte nån större bedrift att komma etta, eftersom vi bara var två tävlande i klassen, men den som kom tvåa hade inte poäng nog som räckte till uppflyttning till nästa klass, vilket alltså jag hade :-) DS
 

Ovido - Quiz & Flashcards