juzzanonline

Direktlänk till inlägg 9 februari 2017

Rapport från dagens besök i Skojhallen

Av juzzanonline - 9 februari 2017 13:27

I en svag stund hade jag visst lovat att jag skulle berätta om dagens övningar när det alltså stod rallylydnad på schemat , och nog för att jag faktiskt tycker att jag ( iaf hyfsat ... ) fixar de "moves" som ingår i Nybörjar klassen, men alltså att både kolla vad det stod att  man skulle göra vid respektive skylt ... åsså samtidigt försöka hålla sig varken för lågnt ifrån ( eller för nära ..  ) skyltarna eller aja baja inte röra skyltarna varken modell nostarget eller "råka" toucha dom *harkl* jamen det är ju jättejättesvårt för en liten Knasa som jag ...  
 
Jaja, matte är iaf himla nöjd med att jag inte gick bärsärkagång med varken skyltar eller koner !!!
Men ujuj vad svårt det var ... även om jag som sagt nog både tror och tycker att jag behärskar var skylt för sig ... så blev det ju rena rama labyrinten att ta sig igenom när det var en hel bana, och även om det kliade lite ( mycket    ) i tassarna så höll jag mej iaf i skinnet och välte inte en enda kon ... och försökte inte heller sno nån kon eller skylt med mej !!! så det så ! 
 
Jag fick iaf ta mej runt på en bana där det bl a var både enkel och dubbel slalom, ( och hör och häpna matte kom faktiskt ihåg att när det handlar om slalom så ska hon gå till höger om konerna annars har man ju alltid skyltarna till höger om sig :-) ) åsså en massa andra vändningar och konstigheter samt snurra runt matte själv eller snurra runt tillsammans med matte  åsså nån konstig skylt som hette 270 runt åt höger eller vänster ....
Snurrigt värre var det iaf förutom att man skulle svänga hit och dit och fram och tillbaka och däremellan slå ner sin lilla rumpa ..
 
Jaja, Rom byggdes ju inte på en dag, så jag får väl ge den däringa rallylydnaden nån till chans iaf innan jag kastar in handduken
 
 
Men en annan sak som matte ville passa på och checka i dag det var om hon skulle våga låta mej testa både rondering och rutskick vi samma tillfälle      och då var det ju lämpligt att testa det i Skojhallen, så att vi åtminstone befann oss inom fyra väggar !!
 
( En av mina kompishundar hade lyckats glömma både sina koner och rutband på en hundklubb för nån vecka sen, så jag har lånat ut min ruta och det var därför som matte tog mod till sig att "vi" skulle börja testa det här med rondering igen ... Ett moment som jag ju tydligen totalt hade missuppfattat tidigare ...
)
 
 
Men den här gången har det ju faktiskt gått framåt, så pass att från att jag kan runda konen hemma på tomten, och att matte kunnat skicka mej tävlingsmässigt iaf på de där 10 metrarna som det tydligen är i klass 1 !!
( Nä jag vet , jag har ju inte ens startat i startklassen än ... men det hindrar såklart inte matte från att introducera lite av varje som finns med i de högre klasserna ...  )
 
Det matte varit rädd för ( Med fog kanske kan tilläggas *host* ) är ju att jag ska röra ihop saker och ting och bara tjafsa,  men i dag tror jag att hon kavlade upp ärmarna och tyckte att nu ville hon iaf checka om det gick att först skicka mej på rondering, för att därefter göra helt om och skicka mej till en ruta .....
Utan att jag varken skulle stampa på koner eller apportera desamma ... Snacka om utmaning !!
 
Så här såg det iaf ut :
 

 
Förresten så fick jag testa lite stoppsignal och linjetag oxå inne i hallen, och det var konstigt nog inte heller några problem, så i dag ligger jag nog på plus hos matte   
 
Hej hopp !!
 
// KnasFian   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av juzzanonline - 10 mars 2020 18:53


Länge sen matte och/eller jag skrivit nåt i min blogg överhuvudtaget .... men eftersom jag tränat inomhus i dag den 10 mars ( med bästaste Niina som dirigent i dag ) och kört igenom så gott som alla moment som ingår i Tvåan kan det ju vara bra att ha...

Av juzzanonline - 29 april 2019 19:15


Jamen lite så kan man nog beskriva vår debut i Lydnadstvåan ..   Eftersom mattes efternamn börjar på A så startade vi först på Skutskärs BK och matte hade nog redan innan tänkt lämna WO eftersom jag dagen före på genrepet  ( med Cix och matte Met...

Av juzzanonline - 15 oktober 2018 20:20


Nu har jag landat hemma, och jag måste nog säga att jag fortfarande inte rikigt fattat att jag efter ett år av trassel på mångahanda vis nu äntligen slipper den där sjuttons Lydnadsettan :-)   Jag kan inte ens minnas hur många "ettor" vi varit an...

Av juzzanonline - 13 mars 2018 15:36

I dag har jag tillsammans med Sheltie Spex och Borderterrier Loxie varit och svängt mina lurviga i Skojhallen med Niina Svartberg som "dirigent"   Som vanligt konstaterade matte efter dagens slut att omdömet om mej var ömsom vin och ömsom vatten ...

Av juzzanonline - 1 mars 2018 17:15

brukar matte variera mellan när det handlar om det som så vackert kallas NoseWork, men det är när det handlar om vanliga "gömmor",  fast när det gäller doftprov så är det ju definitivt golvläge som gäller, och då är "vi" lixom tillbaka på ruta ett ...

Ovido - Quiz & Flashcards