juzzanonline

Alla inlägg under april 2019

Av juzzanonline - 29 april 2019 19:15

Jamen lite så kan man nog beskriva vår debut i Lydnadstvåan ..


Eftersom mattes efternamn börjar på A så startade vi först på Skutskärs BK och matte hade nog redan innan tänkt lämna WO eftersom jag dagen före på genrepet  ( med Cix och matte Mette ) var så totalt yr i mössan som matte uttryckte det ...

Jamen det var ju görvarmt och jag har inte hunnit vänja mej vid tropisk värme än ... så när vi kom hem slaggade jag i flera timmar, mer död än levande som matte uttyckte det ...


Om det inte hade varit för att Hjulius ( husbilen ) redan var iordninggjord för att vi skulle åka, så hade "vi" nog lämnat återbud, men sa matte att vi kan väl kolla hur vädret ser ut i morgon ...

Sagt och gjort och då var det minsann ingen tropisk värme utan bara några futtiga grader plus :-)

Så här kommer en liten rapport från gårdagens övningar på Skutskärs BK :


Nu är ju inte fria följet tyvärr inte min favvogren, men så här såg det iaf ut, och betyget blev 7,5 



 

Därefter var det dax för det så kallade L:et; vilket däremot gick förvånasvärt bra, vilket resulterade i betyg 8,5 vill jag minnas :-)

Sen kom första fadäsen, och då började matte verkligen fundera över om jag hade vaknat på fel sida, eller om det var nåt annat fel som var trasigt ...  


Jag brukar vara riktigt duktig på inkallning med eller utan stopp på vägen, men den här gången hörde jag faktiskt inte alls att matte ropade stå, och när hon ropade en gång till så tyckte jag att hon ropade sitt ....  Suck, hon brukar ju variera så att det inte alltid är stå, utan även sitt eller ligg ... om det inte är rak inkallning förstås


Rutan skötte jag finfint och betyget blev en nia, och så här såg det ut



 

Därrefter kommer ju dirigerinsapporteringen, och jag blev lottad på den vänstra apporten, och vad jag fick neddrag för kommer jag faktiskt inte ihåg, men det var säkert nåt som matte gjorde :-) eller inte gjorde .. kommer inte ihåg alls för vid det här laget hade jag börjat bli jättejättetrött i mössan ... Men kanske var det en åtta ...


När det var dax för vittringen vet jag att matte frågade om vi skulle bryta redan då, men vad sjutton tre moment till skulle jag väl ändå klara tyckte jag ...


Strulade gjorde jag iaf för först tog jag upp en pinne, som jag släppte för att kolla lite till ... men till slut kom jag iaf fram till att det nog var rätt pinne som jag tog upp först .. fast då kom ju en sån där rund "siffra upp" *harkl*  ...


Åh tyckte matte att nu tackar vi för oss, men jag tyckte att eftersom det bara var två moment kvar så kunde vi väl fixa dom oxå ..


Beträffande Fjärren så är det ju först sista månaden som matte bestämt sig för att "vi" skulle hålla oss till låsta bakben ..  ( Jag har nämligen väldigt fina skiften från ligg till sitt med låsta bakben, men från stå till sitt kör jag helst med låsta framben :-) ) men "vi" är inte riktigt klara med det momentet än ... och jag är inte helt säker, men tror att det blev en sexa i protokollet .. Eftersom vi bröt så jag ju inget protokoll att kika på :-( Kanske lika bra det förresten :-)


Att vi inte bröt efter nåt av dom två sista momenten berodde enbart på att matte inte ville att vi skulle springa av planen med en dålig känsla, utan hon chansade på att jag alltid brukar leva på hoppet :-) och ja, tack o lov så fixade jag att segla över hindret med metallapporten så bra att det gav dagens enda 10:a i betyg, och sen sprang vi av planen det fortaste vi kunde, och tack o lov hann jag iaf nån meter utanför planen innan jag kastade mej ner och kissade jättemycket ..   Åh, näe, sa matte, inte en UVI till :-(

Åh jag var inte orastad när jag gick in på planen, för snäll husse hade gått en rastningsrunda med mej alldeles innan det var vår tur ... S


Så nu är det bara att knapra C-vitamin och hänga på låset till vetten i morgon bitti ....


// KnasFian, som så gott som alltid lever på hoppet :-)


PS Glömde: Så här såg inleveransen av den vänstra apporten på Dirigeringsapporteringen ut :-)


PSS, eller nåt : Glömde ju i bedrövelsen nästan bort att berätta att min bästis Cix med matte Mette verkligen "sopade banan" med konkurrenterna, och alltså fick ställa sig överst på pallen med ett förstapris på hela 284 poäng !!! Stooooort stooort GRATTIS !!!

Ovido - Quiz & Flashcards