juzzanonline

Direktlänk till inlägg 10 mars 2020

Inomhusträning

Av juzzanonline - 10 mars 2020 18:53

Länge sen matte och/eller jag skrivit nåt i min blogg överhuvudtaget .... men eftersom jag tränat inomhus i dag den 10 mars ( med bästaste Niina som dirigent i dag ) och kört igenom så gott som alla moment som ingår i Tvåan kan det ju vara bra att ha det att kika tillbaka på ... inför kommande säsong menar jag :-)


Fritt följ : Om det kan kan man säga att förutom att jag "släppte" lite kontakt precis vid ingång så fick jag sas stämpel OK i dag :-) Såg riktigt bra ut sa Fröken :-)


Stå,sitt och ligg under marsch: Tror det var första gången överhuvudtaget som jag fick köra treans Zäta ... men jag "satte" samtliga positioner, och den enda hjälp jag fick från matte var att hon saktade in pyttelite inför just sista skiftet som alltså var sättandet :-)


Inkallande med ställande: Första en sk slät inkallning, ( som gick fort och bra ) sen ett bra ställande :-) = Ett uttecken från matte vilket betydde att jag fick vända helt om och springa och leta rätt på min gömda "pryl" :-)

Som avslutning en till slät inkallning, och jag saktade inte in och väntade på nåt ställande = Nöjd matte :-)


Sändande till ruta osv:  hoppade vi över i dag :-) men peppar peppar, den brukar inte var nåt bekymmer ... 


Apportering med dirigering : Bra tempo, bra gripande och bra tempo in !!


Vittringsprov o apportering:  Där har vi backat lite ( eftersom jag varit slarvig *host* ) men i dag med nya kommandoordet och kortare avstånd gick det bra = Nu ska vi snart vara tillbaka till de 10 metrarna ifrån som man ska ställa upp !!


Fjärrdirigering: Efter att ha velat hit och dit och fram och tillbaka ... är vi nu tillbaka på ruta ett = Låsta bakben .. Skiftet Sitt, stå, ligg är dock lättare än skiftet Stå, sitt, ligg beträffande att inte få nån framflytt :-)


Hopp metallapport hoppade vi över i dag, men peppar peppar så brukar ju det vara tiomässigt ...


Platsliggning i grupp: Inga problem med själva platsliggningen :-) men om andra förare använder "hårda" kommandon så finns det risk för att jag tror att det gäller mej oxå ....


Så beträffande ev helhetsintryck så tror jag nog att matte var riktigt nöjd med rätt så mycket i dag :-)


// Juzzan aka KnasFian


PS  Som vanligt lever jag ju alltid på hoppet :-) DS



 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av juzzanonline - 29 april 2019 19:15


Jamen lite så kan man nog beskriva vår debut i Lydnadstvåan ..   Eftersom mattes efternamn börjar på A så startade vi först på Skutskärs BK och matte hade nog redan innan tänkt lämna WO eftersom jag dagen före på genrepet  ( med Cix och matte Met...

Av juzzanonline - 15 oktober 2018 20:20


Nu har jag landat hemma, och jag måste nog säga att jag fortfarande inte rikigt fattat att jag efter ett år av trassel på mångahanda vis nu äntligen slipper den där sjuttons Lydnadsettan :-)   Jag kan inte ens minnas hur många "ettor" vi varit an...

Av juzzanonline - 13 mars 2018 15:36

I dag har jag tillsammans med Sheltie Spex och Borderterrier Loxie varit och svängt mina lurviga i Skojhallen med Niina Svartberg som "dirigent"   Som vanligt konstaterade matte efter dagens slut att omdömet om mej var ömsom vin och ömsom vatten ...

Av juzzanonline - 1 mars 2018 17:15

brukar matte variera mellan när det handlar om det som så vackert kallas NoseWork, men det är när det handlar om vanliga "gömmor",  fast när det gäller doftprov så är det ju definitivt golvläge som gäller, och då är "vi" lixom tillbaka på ruta ett ...

Av juzzanonline - 13 februari 2018 14:14


I dag har Spex ( En sheltiepolare  ) och jag tränat i Skojhallen inför eventuell start i Lydnadsettan !   Eventuellt står för att det  beror nog på att jag fortfarande ( iaf enligt matte ) är hyfsat bra på allt som har att göra med springa, hoppa...

Ovido - Quiz & Flashcards