juzzanonline

Alla inlägg den 21 januari 2017

Av juzzanonline - 21 januari 2017 15:39

och ner som en pannkaka ....
Jamen ungefär så kan man väl uttrycka sig,  eftersom matten nu har strukit mej från den däringa tävlingen i startklass som hon ( iofs utan att fråga mej när hon anmälde heller .....  ) nu när jag till och med hade börjat tycka att det kunde väl vara lite skojsigt att ut och svänga sina lurviga ..

Tydligen var det det där med följsamheten ( Den rätt så obefintliga alltså ....    ) som gjorde att matten tyckte att det var lika bra att lämna WO     



Nu när vi ( iaf tillsvidare ... ) lagt den sk lydnaden i malpåse är det ju tänkt att jag ska få ägna mej åt nåt som kallas rallylydnad , och det låter väl bra,( iaf första halvan av ordet )och så har "vi" kollat på skyltarna som ingår i Nybörjarklassen, och om jag skärper mej så ska jag nog klura ut hur jag ska göra med samtliga skyltar utom en av de fyra som är nya för i år och det är den här rackarn som heter Sitt - Stå   

De andra tre är iofs samtliga lite "snurriga " för en av dom ska man gå som i en åtta runt två koner , och de andra två ska man ta ett varv runt sin "förare" och enda skillnaden på de två varven är att man tydligen ska stanna och sätta sig innan man rundar föraren ena gången framför skylten ( Det har jag iaf fattat att vissa "saker" alltid måste utföras före en skylt )  och andra gången knallar man bara runt när matten ( eller hussen :-) ) stannat ..


Nu vet ju inte jag om min matte lider av ÅNK ( Åldersrelaterad nedsättning av korttidsminnet ... ) eftersom hon uppenbarligen helt förträngt att redan förra våren fick jag testa ett par gånger på en rallylydnadskurs på UBK ( Uppsala BK ) men efter gång två la "vi" ner det oxå för då tyckte matte att det räckte med att jag försökt överföra mina "targetkunskaper" till att köra touch down på skylthållarna ... och som om inte det räckte försökte jag apportera varenda liten kon som var uppsatt på planen ...


Det var ju tom med så att jag fortsatte med de små "egenheterna" på hemmaplan ( Näe, fick inge beröm för det heller ) vilket fick till följd att även rutskicken blev sabbade eftersom jag snodde de konerna hemma   

Så håll med om att det är rätt djärvt av matte att nu återigen ge mej chansen att köra hela havet stormar på bland koner och skylthållare ....   *harkl*

 


För att återgå till de nya skyltarna, så måste jag tyvärr erkänna att det här med sitt och stå verkar lite knäppt, för först har matte tutat i mej att om hon gör halt ( näe, hon haltar inte ) men om hon plötsligt stannar till, så ska jag omedelbart slå ner min söta lilla ändalykt snabbt som sjutton bredvid henne, och noga är det oxå för mina tassar får absolut inte vara framför mattes fötter ... Petnoga om man frågar mej då !!


Men nu plötsligt så ska jag  ( visserligen på tecken från matte ) ställa mej upp vid hennes sida ( efter att jag först satt mej .... )   Näru matte, mej lurar du inte så lätt har jag försökt säga henne, men nu envisas hon iaf med att jag först ska sätta mej för att därefter ställa mej upp om vi hamnar framför skylt 130   !!

Nån ordning i galenskaperna hade det väl ändå varit om jag hade sluppit att först sätta mej utan istället bara hade just fått ställa mej vid hennes sida direkt, men icke sa Nicke !!


Kan väl säga att diskussionen fortfarande pågår, och som ett lite mellanled i omskolningen försökte jag mej på just en ( som jag iaf tyckte själv .. ) rätt fiffig mellanposition   Alltså typ det svenska lagom : Varken helt rätt eller helt fel, eller *fniss*, för håll med om att min position på bilden är just en Sitt-Stå-modell *s* !!

    Hej hopp, mestadels i galopp   

 // KnasFian   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards